Písničkářky napříč žánry

Písničkářky napříč žánry

Už po sedmé se letos sejdeme v den MDŽ, v pátek 8. března na koncertě tří osobitých písničkářek na rozhraní folku, rocku, world music, alternativy, prostě napříč žánry.

Večer zahájí Blondýna, vlastním jménem Eva Suková, pocházející z Rakovníka. Je nejen skvělá divadelnice, ale především velmi nápaditá písničkářka. Její jemné a originální písničkářství je tvořeno lehkou ženskou rukou, okořeněno vtipem a ironií. To dokazují její písně, které jsou pro skutečně široký okruh posluchačů. Pro mileniály má třeba osvědčené písně Hipster nebo Sdílíl, sdílím, lajkuju. Své, většinou tříakordové, blond písně o slevových letácích, nákupech v supermarketech, návštěvě u gynekologa, hodině aerobiku či kuriozních přátelích prokládá krátkými blond básněmi.  A proč Blondýna? Její různá umělecká jména, např. DřEva Suková si stejně nikdo nikdy nezapamatoval a v zákulisí o ní kolegové hovořili jako o „té blondýně“.  

Druhou vystupující bude zpívající violoncellistka Dorota Barová, která je hudebnímu publiku známá především působením v kapelách Tara Fuki, Vertigo, Tugriki a také spoluprací s Josefem Ostřanským, Lenkou Dusilovou, Beatou Hlavenkovou a dalšími. V září 2018 vydala své první sólové album Iluzja (Iluze). Kromě autorských textů se na albu objevují dvě zhudebněné básně polského básníka Krzysztofa Kamila Baczyńského, texty polské hudební publicistky Teresy Drozdy a také jedna skladba klavíristky a skladatelky Beaty Hlavenkové s Dorotiným textem. Dorota Barová s lehkostí proplouvá napříč nejrůznějšími žánry, její tvorba je mnohobarevnou hudební mozaikou nejen díky spolupráci s mnoha různorodými uskupeními a špičkovými hráči, ale především díky jejímu nezaměnitelnému sametovému hlasu, originálnímu autorskému a aranžérskému rukopisu a také bohatým hudebním zkušenostem. Všechny skladby jsou v polštině.

Na závěr vystoupí neběžná osobnost naší hudební a divadelní scény Gabriela Vermelho, která je současně zpěvačkou, houslistkou, violistkou, hráčkou na kvinton, skladatelkou a herečkou. Je držitelkou ceny Alfréda Radoka za roli čarodějky Evy v muzikálu Balada pro banditu brněnského divadla Husa na provázku. Je autorkou hudby k dokumentárnímu filmu Uloupené mateřství, nebo k tanečnímu představení Jessie a Morgiana, nebo k baletnímu představení Nikdy nekončící příběh pro Liberecké Švandovo divadlo. Gabriela působí v oblasti klasické hudby, muzikálu, jazzu a rockové alternativy. Je primáriem kvarteta Gadrew Way, spolupracovala se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, Orchestrem Berg, Heroldovým kvartetem, Orchestrem Gustava Broma, či skupinou Čechomor. 
 



Kulturní centrum Turnov, s.r.o.