Eva Lédlová, Věra Poláchová, Jaroslav Patočka a Bohuslav Lédl

U vás doma

vstupné

zdarma

#zakulturouvirtualne

Kulturní online projekt Za kulturou virtuálně vám přinese naše koncerty či divadla až do vašich obývacích pokojů. Stačí se pohodlně usadit a naladit si stream. Přejeme vám u našich pořadů, které budou streamovány žive a zcela zdarma, příjemné kulturní zážitky! (Více podrobností o projektu)


STREAM: https://www.youtube.com/watch?v=a5Wgk72viPE



Druhý online koncert v rámci projektu Za kulturou virtuálně nabídne pěvecký recitál Evy Lédlové, Věry Poláchové a Jaroslava Patočky za klavírní spolupráce Bohuslava Lédla. Zazní písně a árie našich i zahraničních autorů.

Vynikajícího klavíristu a varhanistu, pedagoga a ředitele ZUŠ v Turnově Bohuslava Lédla a jeho manželku, sopranistku a rovněž ředitelku ZUŠ v Železném Brodě Evu Lédlovou zná turnovské publikum z mnoha vystoupení různých uskupení i žánrů a není třeba je zvlášť představovat. Tentokrát spojí své síly s dvěma dalšími renomovanými operními pěvci.

Rodačka z Jilemnice Věra Poláchová absolvovala zpěv na Konzervatoři v Pardubicích ve třídě Mgr. Svatavy Šubrtové. Je laureátkou Soutěží konzervatoří a Mezinárodní pěvecké soutěže A. Dvořáka v Karlových Varech. V roce 1992 získala III. cenu starší kategorie a Cenu českého rozhlasu Mezinárodní pěvecké soutěže M. Schneidera - Trnavského v Trnavě. Ve svých 19ti letech debutovala v Divadle J. K. Tyla v Plzni rolí Paminy v Kouzelné flétně W. A. Mozarta. Ihned po studiu nastoupila do angažmá Divadla F. X. Šaldy v Liberci, kde nastudovala řadu operních rolí: ve Smetanových operách Mařenku v Prodané nevěstě, Vendulku v Hubičce, Blaženku v Tajemství, Jitku v Daliborovi a další. Dále jsou to role operetní: Paganini - Anna Elisa, Veselá vdova - Valencie, Mam´zelle Nitouche - Corina, Krásná Galathea, Orfeus v podsvětí – Euridika a další. Od roku 2000 hostovala v několika inscenacích Národního divadla Praha. V současné době ji uvidíte v Šaldově divadle např. jako Rosalindu (Netopýr), Mařenku (Prodaná nevěsta), Frau Fluth (Veselé paničky windsorské) nebo v titulních rolích v Rusalce a Thaïs, dále jako Rychtářku (Její pastorkyňa) nebo Agnes Sorel (Panna orleánská).

Basista Jaroslav Patočka pochází z hudební rodiny. Hudbě se věnuje již od dětství, kdy navštěvoval tehdejší lidovou školu umění, kde se učil hry na klavír a violoncello. Zpěv studoval u předního sólisty Národního divadla v Praze, národního umělce a držitele ceny Grammy Václava Zítka. V současné době také spolupracuje s renomovaným italským operním tenoristou a pedagogem Antoniem Carangelem. Sólově debutoval v roli Banca (G. Verdi-Macbeth) v divadle F. X. Šaldy Liberec. Jeho dosavadní zkušenosti z operního jeviště zahrnují desítky rolí jako např. Kecal (Prodaná nevěsta), Chrudoš (Libuše), Banco (Macbeth), Sparafucile (Rigoletto), Egyptský král (Aida), Alidoro (La Cenerentola), Kuno (Čarostřelec) a další. Vystupuje nejen v České republice, ale i v jiných státech Evropy. Věnuje se také koncertní činnosti s mnoha českými i zahraničními orchestry a sbory (např. Filharmonie Hradec Králové, Komorní filharmonie Pardubice, Filharmonie Bohuslava Martinů, Karlovarský symfonický orchestr, Filharmonia Dolnośląska a další).

O našem projektu Jaroslav Patočka řekl: „Jsem přesvědčen, že hudba může v této složité době lidem pomoci. Umělci jsou tu od toho, aby dělali lidem radost, dokázali je odpoutat od všech povinností a strastí a myslím si, že právě teď je pro to ten vhodný okamžik. A když nemohou posluchači za námi, musíme my alespoň virtuálně za nimi.“
 

2020 © KC Turnov, All Rights reserved